Monday, September 2, 2013

Persediaan untuk masuk Masterchef Malaysia Musim ke-3

 
Puding Kastad Jagung
 
 
Setelah menjadi penonton rancangan Masterchef yg lalu.. tergerak hati untuk mencuba musim ke-3 nanti, manalah tahu kot-kot boleh menjadi Masterchef huhu... so, saya memulakan misi saya dengan membuat 1 resepi 1 hari.. wah.. bersemangat! Saya mula menyelongkar resepi keluarga yg tersimpan dan tidak pernah disentuh sejak sekian lama.. banyak yang saya temui namun resepi tu terlalu mudah dan tidak sesuai untuk rancangan masterchef.. contohnya macamana memasak telur rebus, masak maggi ayam, air panas dan paling tak dapat diterima pakai cara masak telur goreng ala chef Wan.. dah lah cuma perlukan sebiji telur ayam tapi siap dengan nama Chef Wan pulak tu... bila saya tengok siapa punya resepi rupa-rupanya resepi adik saya yang ketika itu baru darjah 2.. patutlah tulisan pun macam telur ayam je...
 
 
Dipendekkan cerita... minggu lepas seorang kawan saya yang bernama K bukan nama sebenar membawa pudding kastad jagung ke sekolah. Kawan saya ni baru je jadi pengantin baru maka dia rajin memasak kebelakangan ini (memandai2 saya kata mcm ni hihi... kwn saya ni memang selalu masak tau..) maka dapatlah saya merasa pudding kastad jagung dia yg sedap tu..
 
 
Dengan semangat yg berkobar2, saya pun cubalah nak masak juga.. padahal x reti nak masak pun.. tapi bersemangat tau.. teng teng teng... maka akhirnya masak juga pudding kastad jagung ala2 masterchef ku ini.. lalala... sila lah merasa dalam mimpimu :)
 
 
Dari 10, saya bagi 7 je sebab rasanya terlalu sedap! Ok apa.. hehehe...
 
 
Maka, ini lah cerita saya.. persediaan untuk masuk Masterchef Malaysia Musim ke-3 nanti...
 
 
p/s: Rasanya cerita ini langsung tiada kaitan dgn tajuk... 

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin