Saturday, November 8, 2008

Pameran 45 Tahun Sarawak Maju dalam Malaysia

Minum di kedai Ah Kee Kim..
Oleh kerana tak tahu apa nak dibuat, saya serta abang dan adik perempuan saya bercadang melihat pameran yang sedang berlangsung di Pejabat Resident Betong sempena '45 Tahun Sarawak Maju dalam Malaysia'. Kebetulan abang saya Nyuwynn a.k.a Bujang Astana bekerja kat situ jadi hilanglah sikit rasa segan hehehe.. Dia telah menjadi jurugambar kami pada hari tersebut hehe.. Adik saya, Wednes bukan main lagi happy sebab kebetulan hari tersebut tidak ramai pengunjung yang datang, maka saya dan dia mengambil kesempatan bergambar sepuas-puas hati hehee...

Basikal tua.. teringat dengan lagu Sudirman.. Pameran tersebut menunjukkan kehidupan masyarakat Sarawak selepas bergabung dalam Malaysia.

Mengajar... saya sempat merasai mengajar kanak-kanak zaman 60-an yang begitu asyik belajar.. tengoklah baju seragam mereka.. hehehe.. saya sendiri menggunakan seluar pendek dan T-shirt tanpa kolar!

Cantik topi..

"Belapa halga ini Moi? Kasi murah ha.."

"Maka dengan ini saya istiharkan...."

Kayuh...jangan tak kayuh....

Bersantai sambil dihiburkan oleh pemain biola..

Damainya..

Mencuba kuiz yang disediakan..

"Alamak.. mana nak letak Kapit ni?"

"Emmm...macam pernah ku lihat..tapi dimana ia?"

Kita serupa...

Bersama-sama kanak-kanak ribena..

Sempat pula duduk berborak dengan Pak Haji yang lepak kat taman...

Kanak-kanak Sarawak..

Seronoknya!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin